mars 14, 2017

Forum 2017

Årets tema är Populism, demokrati och det inkluderande samhället.

Den 7-9 september kommer temat att stötas och blötas på två scener.

På den Stora scenen dominerar konstruktiva panelsamtal och längre föredrag. Lyssna till bland annat Navid Modiri, Anna Lindman, Amineh Kakabaveh, Andreas Johansson Heinö, Bi Puranen, Per Westerberg, Jenny Madestam, Shirin Khankan, Jack Werner, Nalin Pekgul, Per Brinkemo och Alexander Ståhle.

På den Lilla scenen ges korta föredrag med konkret information om integration i vardagen. Ur ett globalt perspektiv – hur lagom är den svenska kulturen? Vad gäller i en klankultur? Hur påverkar mina val den svenska demokratin och hur kommunicerar vi det outtalade? Hur undviker jag att trampa i klaveret när jag befinner mig i en ovan situation? Medverkar gör Aygül Kabaca, Nalin Pekgul, Bi Puranen, Oscar Pripp, Maria Nystedt med flera.

Är du med och skapar vår framtid?

Funderar du över Sverige idag och imorgon? Ta tillfället i akt att ställa dina frågor och funderingar och bidra till att göra samtalen än bredare. För båda scenerna gäller att du kan delta i samtalen via en mobilapp.

Forum Nyköping 2017 erbjuder något för dig oavsett vem du är. Alla är välkomna och det krävs varken föranmälan eller entréavgift för att kunna ta del av Forum Nyköping 2017.

Gourmand eller gourmet

Passa på att fika eller äta lunch på någon av de pop-up-restauranger som kommer att finnas på Stora torget. Bak- och matlagningsroade privatpersoner och krögare serverar delikatesser för alla gommar.